piątek, 1 marca 2013

Sos czosnkowy


Jeszcze do niedawna robiłem zwykły sos czosnkowy z jogurtu i majonezu.
Do czasu, gdy nie spróbowałem tego!
I powiedzcie mi, że bez nabiału nie można zjeść wielu smacznych rzeczy...


Składniki:
puszka fasoli
pół szklanki oleju
2 ząbki czosnku
łyżeczka musztardy
zioła prowansalskie lub oregano
łyżeczka octu

Fasolę, czosnek, ocet oraz musztardę dokładnie zblenderowałem.
Dalej miksując, dolewałem powoli olej.
Wymieszałem na końcu z ziołami.

Ważne jest, by użyć oleju, bo oliwa daje dziwny posmak!

2 komentarze:

  1. Trochę to przypomina przepis na majonez (musztarda i delikatnie wlewany olej... ;)), ale nie wiem, czy jestem przekonana ze względu na fasolę. Generalnie jadam bezlaktozowo, ale ta fasola mnie jakoś odstrasza... :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie będę mówił, że nie ma fasolowego posmaku - bo ma go ;) jednak jeśli ktoś lubi fasolę, polubi ten sos :)

    A co do oleju i musztardy - to rzeczywiście sos bardzo przypomina majonez ;)

    Zamiennie używam sosu czosnkowego z majonezu sojowego i jogurtu naturalnego z czosnkiem - tylko te trzy składniki :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...