czwartek, 14 marca 2013

Uszka z pieczarkami

To nieprawda, że żeby zjeść uszka trzeba czekać do wigilii Świąt Bożego Narodzenia.
Ja jadłem teraz, a przecież niedługo Wielkanoc!
Więc jeśli masz na coś ochotę - nie czekaj na okazję, stwórz ją!


Składniki na ciasto:
1 i 3/4 szklanki mąki
pół szklanki wrzątku
szczypta soli

Wszystkie składniki mieszam drewnianą łyżką i ugniatam na jednolite ciasto.

Składniki na farsz:
250 g pieczarek
1 cebula
suszone warzywa
sól
pieprz

Cebulkę pokroiłem w kostkę i podusiłem.
Dodałem starte pieczarki, posoliłem, by puściły sok.
Odparowałem je i doprawiłem do smaku.
Pozostawiłem do ostudzenia.

Dalszą część przepisu myślę, że wszyscy znają.
Wykrawamy w rozwałkowanym cieście kółka kieliszkiem.
Lepimy jak malutkiego pierożka nakładając farsz i składamy brzegi.

Zagotowałem osoloną wodę i wrzucałem uszka.
Od wypłynięcia czekamy 3 minuty i przekładamy do miski z lodowatą wodą.
Po opadnięciu są gotowe i nie będą się sklejać! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...