niedziela, 3 marca 2013

Bułki hamburgerowe

Dlaczego w sklepach bułki do hamburgerów są tak drogie?
Fakt, że są wyjątkowe, miękkie i mają swój cel.
Ale bez przesady. Domowe są równie smaczne, a także proste!


Składniki:
400 g mąki pszennej typ 450-550
100 g mąki pszennej pełnoziarnistej
300 ml ciepłego mleka roślinnego lub wody
10 g drożdży
3 łyżki oliwy lub oleju kokosowego
łyżka cukru
opcjonalnie łyżeczka ulubionych ziół (użyłem prowansalskich)
łyżeczka soli

Wszystkie składniki dokładnie wyrobiłem.
Trwało to około 15 minut.
Zostawiłem na półtorej godziny do wyrośnięcia.
Po 45 minutach złożyłem ciasto.
Zrobiłem 8 bułek po około 100 g każda.
W ciepłym piekarniku rosły przez około godzinę.
Włączyłem piekarnik na 180 stopni Celsjusza i nastawiłem czas na 25 minut.

Można z wierzchu posypać sezamem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...