środa, 27 lutego 2013

Kotleciki jaglane z sosem pomidorowym

Nie przepadam za kotletami, bo wyobrażam sobie wtedy inny smak niż mają.
Zawsze coś mi w nich brakuje. Są za mokre, za suche.
Te jednak są kotlecikami, które baaardzo lubię!


Składniki:
pół szklanki kaszy jaglanej
cebula
pół pęczka natki pietruszki
bułka tarta
oliwa
sól
pieprz

Kaszę opłukałem i ugotowałem w szklance wody.
Dodałem uduszoną cebulkę na oliwie oraz natkę i przyprawy.
Dokładnie wymieszałem i smażyłem panierowane w bułce.


Składniki:
cebula
2 marchewki lub marchew i pietruszka
3 pomidory lub puszka pomidorów
2 ząbki czosnku
pół natki pietruszki
sól
pieprz

Poddusiłem cebulę pokrojoną w kostkę. Dodałem startą marchew.
Obrane i pokrojone pomidory.
Dusiłem 30 minut pod przykryciem.
Należy dolać wody, gdyby wyparowało jej za dużo.
Dodałem natkę, posiekany czosnek, przyprawiłem i zmiksowałem.


Podałem z ryżem, jak na zdjęciu wyżej.
Jednak polecam całość polać sosem, bo naprawdę podnosi wrażenia smakowe.

Pozostałe kotlety można skonsumować np. w formie burgera z bułką!
Do tego sos czosnkowy i pozostały schłodzony sos pomidorowy.

Dodając zioła prowansalskie lub oregano do sosu, po ochłodzeniu otrzymamy pyszny dodatek do pizzy.

4 komentarze:

  1. Kotleciki wyszły przepyszne. Mięciutkie, delikatne. Pyszne w smaku. Mój synek się zajadał i kazał je wprowadzić do naszego menu. Super.

    OdpowiedzUsuń
  2. Taki komentarz szczególnie mnie cieszy z uwagi na to, że dzieci to chyba najbardziej wybredne osóbki :)
    A tu taka miła niespodzianka!

    OdpowiedzUsuń
  3. Te kotleciki sa bardzo dobre. Zrobiłam je już kilka razy odkąd je tu znalazłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest mi bardzo miło, bo to zdrowy i smaczny wariant kotlecików :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...