niedziela, 10 marca 2013

Makowy jabłecznik

Zwykłe ciasto z makiem jest... po prostu dla mnie za suche.
Granulki maku tak zgrzytają między zębami, ale o gustach się nie dyskutuje.
Przedstawiam soczysty, makowy jabłecznik!


Składniki:
5 jaj
140 g margaryny lub masła kokosowego
2/3 szklanki cukru
200 g mielonego maku, suchego
400 g jabłek
5 łyżek kaszy manny

Mak zalałem odrobiną wrzątku, zagotowałem  i odstawiłem do wystygnięcia.
Margarynę miksowałem z cukrem, dodając po jednym żółtku.
Dodawałem porcjami mak. Następnie kaszę manny.
Jabłka (nieobrane) starłem na tarce.
Wymieszałem z ciastem, a później delikatnie całość z ubitą pianą z białek.
Piekłem w temperaturze 180 stopni Celsjusza przez około godzinę.
Wyjąłem z piekarnika, gdy nic nie zostawało na wbitym patyczku.

Ciasto jest naprawdę wilgotne, więc nie bójcie się, że się nie dopiekło!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...