wtorek, 19 marca 2013

Maca

Udało się! W końcu upiekłem macę, jaką lubię chrupać.
Jest dla mnie idealna i tak samo smaczna jak gotowa!
Było gorąco, ciężko, ale warto... warto było!


Składniki:
250 g mąki
100 - 150 ml ciepłej wody
pół łyżeczki soli
łyżka oleju rzepakowego

Piekarnik rozgrzałem do 250 stopni Celsjusza.
Umieściłem w nim blaszkę z papierem do pieczenia.

Wymieszałem w misce wszystkie składniki.
Wyrobiłem na jednolite ciasto i podzieliłem na 4 części.
Bardzo cieniutko wałkowałem, kroiłem każdą z 4 części na kolejne 4.
Następnie dodatkowo rozwałkowałem i nakłuwałem widelcem.

Układałem na rozgrzaną blachę placki ciasta i piekłem 1-2 minuty do pojawienia się bąbli i koloru.
Odwracałem na kolejną minutę.
Wyciągałem i studziłem na kratce.

Po kilkunastu minutach wystygły i były gotowe.
Jak dłużej leżą, stają się bardziej chrupkie.
Należy przechowywać w szczelnym zamknięciu.

9 komentarzy:

  1. Uwielbiam macę. Muszę też zrobić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę polecam! Taka świeżutka i chrupiąca...

      Usuń
  2. Nie wiedziałam, że można zrobić ją samodzielnie. Wygląda super :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Do tego czasu też myślałem, że można ją jedynie spotkać na półkach sklepowych :)

      Usuń
  3. U mnie w domu w dzieciństwie regularnie ją robił mój tata. I zawsze czekałam na nią z niecierpliwością

    zapraszam na http://vegespot.pl - to taki durszlak tylko dla blogów wegetariańskich ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj nie dziwię się, bo szybko się rozchodzi po upieczeniu :)

      Dziękuję za zaproszenie i już się tam rejestruję ;)

      Usuń
  4. Już kilka lat nie jadłam macy... muszę sobie przypomnieć ten smak, zwłaszcza że domowa jest na pewno o wiele lepsza niż ze sklepowej półki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę się przyznać, że w zeszłym tygodniu nie chciało mi się piec macy i skoczyłem do sklepu po nią. Była niezjadliwa... totalnie bez smaku :(

      Usuń
  5. Nominacja dla Ciebie w Liebster Blog Award. Zapraszam do zabawy: http://mojeprzepisy-ania.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...