wtorek, 19 marca 2013

Babka marmurkowa

Kolejna odsłona ciasta na babkę.
Marmurkowa - wilgotna, nie tak sypka jak piaskowa.
Ale jaka smaczna... zniknęła zaraz po upieczeniu!


Składniki:
200 g mąki pszennej
100 g mąki ziemniaczanej
200 g margaryny
6 jaj
200 g cukru
3 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
3 łyżeczki kakao naturalnego

Margarynę dokładnie utarłem. Dodawałem po jednym żółtku oraz cukier.
Utarłem z resztą składników, a z białek ubiłem pianę.
Delikatnie wymieszałem ciasto.
Do połowy dodałem kakao i znów wymieszałem.

Do formy wlałem najpierw jasne ciasto, a na to ciemne.
Piekłem 50 minut w temperaturze 160 stopni Celsjusza na termoobiegu.




Babki i babeczki

6 komentarzy:

  1. Skoro zniknęła zaraz po upieczeniu ..musiała być pyszna...dziękuję za udział w akcji..

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow! swietna, wlasnie upichcilam, i rozplywa sie na podniebieniu! dzieki za przepis!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że wypiek smakuje!
      I przy okazji życzę Wesołych Świąt i smacznego jajka :)

      Usuń
  3. Zrobilam i piecze sie,mam nadzieje ze cos z tego ciasta bedzie,bardzo geste ciasto jak dla mnie,powinno byc bardziej plynniejsze

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasto powinno być gęste, jeśli wszystko było robione zgodnie z przepisem, to na pewno wyjdzie :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...