piątek, 15 marca 2013

Ciasto piaskowe

Lubicie piaskowe ciasta?
Ja uwielbiam! Taka babka polana czekoladą... albo takie w keksówce ozdobione lukrem!
Przedstawiam przepis na podstawowe piaskowe ciacho.


Składniki:
200 g margaryny twardej
2 szklanki cukru
6 jaj
2 szklanki mąki ziemniaczanej
pół szklanki mąki pszennej
łyżeczka proszku do pieczenia
łyżeczka sody
90 ml oleju
łyżka octu jabłkowego
skórka z połowy cytryny

Margarynę utarłem z cukrem. Wbijałem po jednym jajku nadal miksując.
Miksowałem tylko tyle czasu, by jajka połączyły się z tłuszczem.
Dodawałem po trochę mąki, proszek i sodę.
Dodałem olej, ocet i skórkę.
Pieczemy 40 minut w temperaturze 180 stopni Celsjusza.

Ciasto rośnie dość wysoko!

Samo w sobie jest przepyszne, ale z lukrem lub czekoladą jest wspaniałe!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...