wtorek, 26 lutego 2013

Bezmleczny jogurt naturalny

Podchodziłem kilka razy, by zrobić jogurt bez mleka.
To wychodził za rzadki, to woda oddzielała się na wierzchu.
To się ścinał jak ser, raz był za słodki, a innym razem mdły.
Ten wyszedł aksamitny!


Składniki:
litr mleka roślinnego
10 g mąki ziemniaczanej
10 g mąki kukurydzianej
kapsułka z bakteriami probiotycznymi lub 3 łyżki jogurtu

Odlewam pół szklanki mleka i rozrabiam w nim mąki.
Podgrzewam pozostałe mleko i jak się zagotuje, to wlewam rozczyn i mieszam.
Chwilę gotuję i wyłączam.
Wkładam termometr do garnka i gdy płyn ma 42 stopnie Celsjusza, wrzucam probiotyk.
Mieszam dokładnie i przelewam do termosu.
Po 8 godzinach przelewam do pojemnika i daję do lodówki.

Używam tak, jak każdego innego jogurtu.
Co trzy cztery dni używam 3 łyżki pozostałego jogurtu i robię nowy.

Na zdjęciu z napoju ryżowego, domowej produkcji.



10 komentarzy:

  1. Można prosić o przepis na domowy napój ryżowy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gotuję ryż. Odmierzam szklankę ryżu i zalewam 4 szklankami wrzątku i dokładnie miksuję :)

      Usuń
  2. zrobiłam napój ryżowy wedłog Twojego przepisu. Jest naprawdę dobry. Nawet lepszy niż kupowany, bo troche bardziej gęstszy. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że napój smakował :)
      Tym bardziej, że skoro taki lepszy, a dodatkowo tańszy i na pewno zdrowszy!

      Usuń
  3. chciałam dopytać o tą kapsułke z probiotykami. Czego dokładnie użyłeś ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dodałem dokładnie to:
      MULTILAC GENEXO, 9 szczepów żywych bakterii probiotycznych. Nie zawiera kazeiny ani mleka.

      Usuń
  4. a czy ryż należy osolić, aby jogurt miał bardziej wyrazisty smak? wczoraj eksperymentowałam z tym przepisem i jogurt się generalnie udał, ale smakuje tylko i wyłącznie rozwodnionym ryżem, zastanawiam się czy (1) bakterie się wyhodowały (2) czy nie powinnam dodać nieco soli - albo cukru jako pożywki dla bakterii? ja dodałam troszkę soli do gotowania ryżu.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...