poniedziałek, 25 lutego 2013

Pyzy z ciecierzycą i suszonymi pomidorami

Do złudzenia przypominają te mięsne!
Choć ledwo pamiętam ich smak...
Farsz jest naprawdę smaczny i prosty.


Składniki:
ziemniaki
mąka ziemniaczana

niecała szklanka ciecierzycy ugotowanej lub z puszki
3 pomidory suszone
pół pęczka natki pietruszki
2 cebule
łyżeczka mąki kukurydzianej
szczypta soli
szczypta pieprzu

Ziemniaki ugotowałem w mundurkach.
Odcedziłem i gdy już nie były gorące obrałem i ugniotłem.
Wyjąłem 1/4 ziemniaków i wsypałem w to miejsce mąkę ziemniaczaną.
Całość dobrze wymieszałem.

Cebulę pokroiłem w kostkę i usmażyłem.
Mniej niż połowę (smażonej) dodałem do ciecierzycy i zmiksowałem z pomidorami.
Dodałem natkę, kukurydzianą mąkę, przyprawiłem i jeszcze raz zmiksowałem.

Nakładałem na rękę placki z ciasta i łyżeczkę farszu.
Sklejałem i formowałem kulki.
Wrzuciłem je do osolonego wrzątku i gotowałem 3 minuty od wypłynięcia.

Okrasiłem pozostałą cebulką.

Danie dość czasochłonne, jednak ziemniaki można przygotować dzień wcześniej.
A potem już tylko lepienie. Na pewno idzie szybciej niż z pierogami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...