czwartek, 21 lutego 2013

Gofry drożdżowe


Przepis znalazłem kilka tygodni temu na stronie: feed-me-and-then-become-my-friend.blogspot.com
Dzisiaj przyszedł czas na wypróbowanie przepisu.
Trochę go jednak zmieniłem, dodając połowę mąki pszennej zamiast razowej.


Składniki:
150 g mąki pszennej
150 g mąki pszennej razowej
szklanka mleka roślinnego lub wody
25 g drożdży
50 g cukru
2 łyżki mąki kukurydzianej
2 łyżki oliwy
szczypta soli

Wymieszałem szklankę ciepłej wody z drożdżami, 2 łyżkami mąki i łyżką cukru.
Zostawiłem na 15 minut.
Dodałem resztę składników oprócz mąki (pamiętać o dodaniu reszty cukru!).
Dobrze wymieszałem dodając 6 łyżek wody.
Wybełtałem łyżką razem z mąką i odstawiłem na godzinę w ciepłe miejsce.
Nakładałem łyżką na gofrownicę i piekłem na złoto.

Posmarowałem serkiem migdałowym i dżemem malinowym.
Można dodać owoce, bitą śmietanę i co tylko lubicie.
Miłego chrupania!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...