wtorek, 19 lutego 2013

Dip słonecznikowy z sucharkami

Przeglądam dzisiaj różne zapisane przepisy i tak... naszło mnie na spróbowanie pieczonego chlebka z dipem.
Kremowy sos, pikantny - to coś, co naprawdę chciałem zjeść na kolację.
I tak oto przepis.


Składniki:
kromki chlebka, bułki wrocławskiej lub zwykłej bułki
oliwa
garam masala

szklanka nasion słonecznika
łyżka oliwy
sok z połowy cytryny
200 ml wody
1/4 łyżeczki pieprzu Cayenne
suszone oregano
szczypta soli


Rozgrzałem piekarnik do 180 stopni Celsjusza (pieczenie góra dół).
Kromki pieczywa posmarowałem oliwą i posypałem garam masalą.
Wstawiłem do piekarnika na około 10-15 minut. Trzeba pilnować, by ich nie spalić!


Teraz czas na dip. Zmiksowałem słonecznik z oliwą i sokiem z cytryny, dolewając powoli wodę.
Po kilku minutach uzyskałem konsystencję śmietany.
Następnie wmieszałem przyprawy do sosu i tyle!
Pycha!



Wychodzi tego dość sporo.
Pozostały sos wykorzystałem na pizzę (dodając do niego ząbek czosnku).
Warto poświęcić te kilka minut w kuchni dla czegoś takiego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...