poniedziałek, 7 października 2013

Paszteciki z kapustą czerwoną

Do świąt jeszcze trochę czasu zostało.
Jednak już czuć zapach kapusty z wędzonymi śliwkami!
Szkoda, ach szkoda, że do zdjęć nie da się dołączyć zapachu!





Składniki:
arkusz ciasta francuskiego
1/4 główki kapusty czerwonej
pół szklanki białego wina
małe jabłko
cebula
5 wędzonych śliwek
1 łyżka soku z cytryny
kilka ziaren ziela angielskiego
kilka liści laurowych
sól
pieprz

Usmażyłem drobno posiekaną cebulkę, dodałem poszatkowaną kapustę i zalałem całość winem.
Chwilę podsmażyłem i przykryłem. Do duszącej się kapusty dodałem starte jabłko.
Następnie śliwki, ziele angielskiego i liście laurowe.
Dosypałem soli do smaku oraz pieprzu.
Gdy kapusta zmiękła, ściągnąłem garnek z gazu i dodałem sok z cytryny.

Nagrzałem piekarnik do 200 stopni Celsjusza.
Ciasto pokroiłem na dwa paski, na których ułożyłem farsz z kapusty.
Następnie paski zlepiłem wzdłuż i pociąłem na kwadraciki.
Paszteciki piekłem około 12 minut, aż do zrumienienia.

Podawać koniecznie z barszczem czerwonym!

5 komentarzy:

  1. Wygląda rewelacyjnie! Istne arcydzieło :-) Mam już ochodztę na samą myśl. Pozdrawiam i bardzo dziękuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Więc nic tylko kupić składniki i upiec ;) niewiele potrzeba i rzeczy i czasu ;)

      Pozdrawiam i również dziękuję

      Usuń
  2. Wygląda rewelacyjnie! Istne arcydzieło :-) Palce lizać. Pozdrawiam i gratuluję

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...